Algemene voorwaarden
Algemene Voorwaarden d.d. januari 2022 Heuvenseweg 10, 6991 JE Rheden
www.lodgesopdeposbank.nl
Artikel 1: Definities De ondernemer: Buitenverblijf het Groene Woud BV. De gast: degene die met de
ondernemer een overeenkomst is aangegaan betreffende een accommodatie voor bepaalde tijd voor
recreatief verblijf of zakelijk verblijf. De medegasten zijn de op de overeenkomst aangegeven overige
personen. Derde: ieder ander persoon, niet zijnde de gast en/of medegasten.
Accommodatie: een Pod, Tiny House, Blokhut o Chaletof eventuele andere door ondernemer
aangeboden soort accommodatie op zijn terrein.
De overeenkomst: de afspraak tussen de gast en de ondernemer aangaande het recht van gebruik
van een accommodatie tegen een van te voren overeengekomen vergoeding en periode. Annulering:
schriftelijke opzegging van de overeenkomst door de gast of de ondernemer voor of op de
ingangsdatum van de overeenkomst. Huisregels: het schriftelijke reglement met de regels voor het
gebruik van de accommodatie, het terrein en de voorzieningen.
Artikel 2: Inhoud van de overeenkomst De ondernemer stelt voor recreatieve of zakelijke doeleinden,
dus niet voor permanente bewoning, aan de gast ter beschikking een accommodatie van het soort en
type dat is overeengekomen, voor de overeengekomen periode en de overeengekomen prijs.
Artikel 3: Duur van de overeenkomst De overeenkomst loopt van rechtswege af na het verstrijken
van de overeengekomen periode, zonder dat daartoe opzegging is vereist.
Artikel 4: Prijs en prijswijzigingen 1. De prijs wordt overeengekomen op basis van de op moment van
boeking geldende tarieven welke door de ondernemer zijn vastgesteld. De prijs zoals vermeld op de
definitieve reserveringsbevestiging (incl. verplichte bijkomende kosten zoals eindschoonmaak,
linnenpakketten, verblijfsbelasting en eventuele geboekte extra’s) is bindend. 2. Eventuele
kortingsacties gelden niet voor bestaande/reeds gemaakte boekingen. 3. Indien na vaststelling van
de prijs, door een lastenverzwaring van overheidswege extra kosten ontstaan, kunnen deze extra
kosten aan de gast worden doorberekend, ook na het sluiten van de overeenkomst (gedacht moet
worden aan bijvoorbeeld: BTW en verblijfsbelasting).
Artikel 5: Betaling 1. Gast dient bij reservering de overeengekomen prijs te voldoen volgens de
reserveringsbevestiging/factuur. De gast dient de betaling in euro’s te voldoen, per iDEAL-betaling,
bankoverschrijving of per pinbetaling. 2. Indien de gast niet tijdig/niet behoorlijk aan zijn
betalingsverplichting heeft voldaan, ondanks voorafgaande schriftelijke aanmaning en rekening
houdend met de wettelijke termijnen na schriftelijke aanmaning, is de overeenkomst van rechtswege
geëindigd, onverminderd het recht van de ondernemer op volledige betaling van de
overeengekomen prijs. 3. Indien de ondernemer op de dag van aankomst niet in het bezit is van het
totaal verschuldigde bedrag, verplicht de gast zich om het overeengekomen bedrag per pinbetaling
te voldoen, anders is de ondernemer gerechtigd de gast de toegang tot het terrein en de
accommodatie te ontzeggen, onverminderd het recht van de ondernemer op volledige betaling van
de overeengekomen prijs.
Artikel 6: Waarborg Tenzij in de offerte, reserveringsbevestiging of anderszins schriftelijk met de gast
anders overeengekomen (in welk geval die specifiek overeengekomen voorwaarden prevaleren),
geldt het volgende: 1. Bij reservering gaat de gast akkoord met een waarborg die ondernemer het
recht geeft om tijdens het verblijf of tot 4 weken na het verblijf een bedrag van maximaal € 250,00
per accommodatie te incasseren van de opgegeven bankrekening, in verband met eventueel tijdens
het verblijf van de gast ontstane schade aan de accommodatie, het terrein of de voorzieningen, en/of
het niet conform de huisregels achterlaten van de accommodatie en/of door de gast veroorzaakte
overlast. Dit is onverminderd het recht van ondernemer om eventuele kosten die de waarborg te
boven gaan, op gast te verhalen. 2. Indien gebleken is dat de waarborg aangesproken moet worden,
zal ondernemer de gast schriftelijk op de hoogte te stellen van de reden en het bedrag van de
incasso.
Artikel 7: Aankomst en vertrek. De gast is verplicht om aan de ondernemer een geldig
legitimatiebewijs ter inzage af te geven van hemzelf, medegasten en derden wanneer hiernaar
gevraagd wordt. De ondernemer heeft het recht een kopie van het legitimatiebewijs te maken ten
behoeve van zijn administratie.
Artikel 8: Latere komst en voortijdig vertrek De gast is de volledige prijs voor de overeenkomst voor
de gehele afgesproken periode verschuldigd.
Artikel 9: Annulering en restitutie Tenzij in de offerte, reserveringsbevestiging of anderszins
schriftelijk met de gast anders overeengekomen (in welk geval die specifiek overeengekomen
voorwaarden prevaleren), geldt het volgende: 1. Bij annulering van de overeenkomst betaalt de gast
een vergoeding aan de ondernemer. Deze vergoeding bedraagt: – bij annulering 2 maanden of langer
voor de ingangsdatum, 25 euro administratiekosten per accommodatie; – bij annulering binnen 2 tot
1 maanden voor de ingangsdatum, 50% van de overeengekomen prijs; – bij annulering binnen 1
maand voor de ingangsdatum en op de dag van de ingangsdatum 100% van de overeengekomen
prijs. Indien de gast door annulering recht heeft op (gedeeltelijke) restitutie van een reeds betaald
bedrag, verplicht de ondernemer zich dit uiterlijk binnen 4 weken terug te storten op een door gast
op te geven bankrekeningnummer. 2. Indien tegelijkertijd met annulering door bemiddeling van de
gast de accommodatie door een aangedragen derde wordt gereserveerd en betaald voor eenzelfde
periode, worden er geen extra kosten in rekening gebracht. 3. Ondernemer behoudt zich het recht
voor om bij extreme weersinvloeden die leiden tot uitval van de accommodatie, de overeenkomst te
annuleren. In dat geval is de ondernemer enkel gehouden tot restitutie van het reeds door de gast
betaald bedrag dan wel verplaatsing van het verblijf.
Artikel 10: Gebruik door derden Gebruik door derden van een accommodatie is slechts toegestaan
indien de ondernemer daarvoor vooraf schriftelijke toestemming heeft gegeven. Aan de gegeven
toestemming kunnen voorwaarden worden gesteld, welke van tevoren schriftelijk dienen te zijn
vastgelegd.
Artikel 11: Huisregels De gast, medegast(en) en/of derde(n) dienen zich te houden aan de door
ondernemer vastgestelde huisregels, welke door ondernemer op afdoende wijze worden
gecommuniceerd. Aanwijzingen van het personeel moeten te allen tijde worden opgevolgd.
Artikel 12: Openingstijden De openingstijden van de receptie en andere voorzieningen worden door
ondernemer op afdoende wijze gecommuniceerd. De ondernemer behoudt zich (ook tijdens de duur
van de overeenkomst) het recht voor wijzigingen aan te brengen in het aanbod en de openingstijden
van de voorzieningen.
Artikel 13: De gast is aansprakelijk voor schade die is veroorzaakt door het doen of (na)laten van
hemzelf, de medegast(en) en/of derde(n), voor zover het gaat om schade die aan de gast, de
medegast(en) en/of derde(n) kan worden toegerekend.
Artikel 14: Klachten 1. Een klacht van een gast wordt altijd schriftelijk (per e-mail of per post) bij de
ondernemer ingediend. Het indienen van een klacht heeft geen enkele opschortende werking ten
aanzien van de betaling door de gast. 2. De ondernemer zal uw klacht beoordelen en in alle
redelijkheid en billijkheid deze behandelen. Mocht de gast hier niet tevreden mee zijn dan is het
Nederlandse recht van toepassing.